Kategorie
Bez kategorii

Automatyczne skrzynie biegów czy manualne?

Poznaj problemy z transmisją:
Pojazdy wyposażone w automatyczne skrzynie lub manualne skrzynie biegów potrzebują płynu przekładniowego, aby smarować przekładnie i zapobiegać szlifowaniu. Pojazdy wyposażone w automatyczne skrzynie potrzebują płynu przekładniowego do wytworzenia ciśnienia hydraulicznego, które faktycznie napędza ruch w skrzyni biegów. Bez odpowiedniej ilości czystego i pozbawionego zanieczyszczeń płynu przekładniowego skrzynie biegów mogą się przegrzewać, a niezbędne przekładnie mogą ślizgać się, wyskakiwać lub spadać na ziemię, a – zwłaszcza w przypadku automatycznych skrzyń biegów – może dojść do całkowitej awarii pojazdu i automatyczne skrzynie będą musiały przejść serwis.

W ręcznych skrzyniach biegów synchronizatory biegów – lub synchronizatory, jak się je powszechnie nazywa – są elementami przekładni, które sprawiają, że bieg, który zamierzasz zmienić, obraca się z taką samą prędkością, jak bieg, z którego się zmieniasz. Dzięki dwóm biegom obracającym się z tą samą prędkością podczas zmiany, synchronizatory biegów zapewniają płynną i płynną zmianę biegów. Zużyte synchronizacje biegów są częstym problemem ręcznej skrzyni biegów, a nieleczone mogą spowodować awarię przekładni.

Zużyte sprzęgło to kolejny powszechny problem z manualną skrzynią biegów. Sprzęgło w układzie manualnej skrzyni biegów może się zużyć z powodu błędu mechanicznego, jeśli wyciek płynu hydraulicznego w głównym cylindrze sprzęgła, lub z powodu błędu ludzkiego, jeśli kierowca często przyspiesza i zmienia biegi bez zwalniania stopy z sprzęgło. Może to szybko spalić sprzęgło manualnej skrzyni biegów i skutkować usługą wymiany sprzęgła.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

18 − 6 =